torsdag 31. januar 2013

Håndsøm prosjekt,- Blomstring på steingrunn

Jeg har alltid et (eller flere...) håndsøm prosjekt på gang, det er lett å ta med overalt hvor en går. Jeg har ofte med meg i vesken små lapper, pappmaler, limstift, nål og tråd. Noe blir raskt ferdig mens andre ideer ”lever” i syskrinet over lang, lang tid..

Teppet under har deltatt på Norges Quilteforbund sin konkurranse i 2011, og er selvkomponert.

Blomsterstengelen er laget med en skrå-båndlager som er sydd til panelene for hånd.
Blomstene er laget ved hjelp av pappmalene "Mini Dresden Plate" (fåes kjøpt i quiltebutikker) men jeg har byttet ut senter med en større sirkel. Dette endret utseendet på blomstene helt.
Disse "Mini Dresden" er et typisk eksempel på langlivethet i syskrinet. De var sydd over tid og hadde tilbrakt lang tid i lageret mitt. De var heller ikke sydd til et bestemt teppe, de var et resultat av at jeg hadde behov for håndsøm og/eller at jeg fant en stoffkombinasjon som appelerte til meg. Når dette prosjektet dukket opp passet de perfekt! Da gikk det forholdsvis fort å få ferdig denne løperen selvom det er ganske mye håndsøm på denne løperen.

Ingen kommentarer: