søndag 17. februar 2013

Vårlig løper

Denne løperen legger jeg på når jeg har behov for litt oppfriskende farger rundt meg. Jeg har laget designet på denne løperen selv. De tre blokkene har jeg "puslet" sammen ved å bruke eksisterende papir maler og noen egenkomponerte maler.
Denne stjernen hat jeg puslet sammen med 6-piont star malen. Du kan kjøpe disse papirmalene i de fleste butikkene som selger quilteutstyr.
Stjernen over er laget av en heksagon mal i senter, selvlagd mal og krysantemum maler.
Senter på den siste stjernen er selvlagde maler, mens kransen rundt er pentagon mal.

Hvis du har lyst til å prøve å lage dine egne maler, så er det ikke så veldig vanskelig.
Et tips er å bruke et ruteark, på dette legger man opp kjente maler og starter "puslingen". Når brikkene har falt på plass og du har funnet en form som du er fornøyd med tegner du denne av på rutepapiret. De delene som ikke finnes i standard maler, har du nå tegnet opp og kan overføres til litt tykkere papir. Klipp ut, tråkle stoff til malene (jeg limer) og sy sammen. Det er utrolig morsomt å mestre å lage din egen form på blokkene dine.

Ingen kommentarer: