onsdag 28. mai 2014

Retro stjerner

Til neste år har vi to konfirmanter i den nærmeste kretsen. Jeg har planlagt å sy teppe til begge disse, og siden jeg ikke er noe spesielt glad i stress-sying starter jeg på disse nå.

Det første teppet blir i retro stil. Jeg tror at dette teppet kun skal bestå av disse stjernene på en bakgrunn:
Jeg har tegnet denne stjerneblokken selv, utgangspunket var ferdig pappmal hexagon. Resterende pappmaler har jeg tegnet selv. Firkantene i ytterkant kan se ut til å være kvadrater, men de har ikke mer enn et hjørne på 90°. Som papp til disse malene har jeg en gang blitt anbefalt å bruke denne:
Denne kjøper jeg på Nille, og pappkvaliteten er akkurat den samme som på pappmalene man kjøper ferdig utstanset. Denne kan kjøres gjennom både printer og kopimaskin, og det gjør arbeidet med å lage maler kjempeenkelt!

God helg fra meg!

4 kommentarer:

InGa sa...

Höres smart ut med mallene. Blir nok et fint blokk. Skal du sy for hånd??

Trines hobby sa...

Skal du sy 2 tepper med håndsøm??? Jeg blir bare super - imponert! Artig med selvlaget stjerne, den var flott. Takker for tips om papp, alltid kjekt å ha god papp for hånden:)
God helg til deg!

EirinH sa...

Stjernene syr jeg for hånd, men monteringen av blokkene bruker jeg symaskinen til... Selve stjernene blir sydd i ledige stunder her og der. Så jeg sitter ikke intensivt med dette :)

laila sa...

Det er sørme en flot blok, du har tegnet. Det bliver spændende at se det færdige resultat.