lørdag 21. mars 2015

Mitt bidrag til konkurransen i regi av NQF

I år er temaet for NQF sin konkurranse "Norske tradisjoner". Jeg har de siste årene levert et bidrag i klassen for tradisjonelle quilter. Det skal bli spennende å høre hva dommerene mener om dette!

Mitt bidrag heter "Tømmerhuggerenes sagdans".

Kanskje ikke helt hva man forventer å se etter temaet, men det var nå dette som inspirerte meg... Så da ble det slik!
Hovedblokken er en variant av "Flying Geese". Jeg har selv tegnet disse i oval form. Mønsteret har jeg overført til frysepapir, og deretter ble ovalene sydd på maskin.
Disse ovale blokkene har jeg også sydd ved hjelp av frysepapir og på maskin.
Quiltingen er en blanding av maskin- og håndquilting.
Jeg har maskinquiltet teppet "i grøftene". All overflate quilting er gjort for hånd med silketråd i kontrastfarger.
 

Ingen kommentarer: