lørdag 28. mars 2015

Rød løper

Jeg har ryddet litt i skuffer og skap. Da dukket denne løperen opp, jeg synes mønsteret er både enkelt og flott. Den er sydd for noen år siden,- vet at jeg fant mønsteret i en norsk bok men husker ikke fra hvilken designer.
 
Hittil har løperen vært tatt frem til jul og jula varer som kjent helt til påske så da passer det jo bra å vise denne på en palmesøndag! Siden jeg ikke har brukt typiske julefarger kan denne fungere til flere årstider.
Løperen er sydd med utgangspunkt i såkalte stripesett, som deretter er kuttet ned i passende størrelser. Dette er en teknikk jeg liker kjempe godt, da går det utrolig fort å sy ferdig slike prosjekter! (Ja, jeg er lat...)

En fortsatt god påske til deg og dine!

1 kommentar:

Elin sa...

Så fint! Det er kanskje frå ei bok av Lise Bergene?