mandag 22. februar 2016

Fremdrift på teppet "Kvadrater i fleng"

I fjor høst jobbet jeg med et teppe jeg har kalt Kvadrater i fleng. Men plutselig var det andre ting som var mer interessant, så teppet har blitt liggende helt alene en god stund nå. Du kan lese mer om teppet i denne tidligere posten. Tok tak og nå er toppen endelig klar. Slik ble min versjon av teppet:

Jeg har lagt inn en rad oppe og en rad nede med 4-patch og rådhustrapp (Courthouse step) blokker. Ytterborden har jeg laget av rektanger med samme bredde som kvadratene i senter av teppet.

I hjørnene har jeg lagt inn en 4-patch.

Jeg ble veldig fornøyd med fargeskalaen jeg har brukt i teppet mitt. Jeg får litt Carl Larson følelse når jeg ser på teppet, for meg representerer det late sommerdager i blomstereng.

Kjenner jeg meg selv rett tar det nok både vinter og vår før jeg får somlet meg til å quilte dette teppet... Jeg lider nemlig av sykdommen "Når toppen er klar, er jeg ferdig med det kreative, og da er resten av jobben bare kjedelig..." Men hvem vet, kanskje jeg overrasker meg selv denne gangen og faktisk ferdigstiller teppet?


I dag er det mandag og jeg linker til Bambisyr.
Ønsker alle en flott uke, og god vinterferie til dere som er så heldige å ha det!!! :)

Ingen kommentarer: