mandag 15. februar 2016

Juleteppe - Forsvunnen 4-patch

Jula varer helt til påske, er det ikke så??? I høst kom jeg på at jeg manglet et pledd til jul, så jeg satte i gang med godt mot. Men som det ofte går for meg, stoppet fremdriften på teppet opp da toppen var klar.... Plutselig var det andre ting som var mer morsomme å drive med,- julegaver som måtte syes klare, pynting av huset til jul,- ja, kort sagt alle mulige og umulige unnskyldninger for ikke å gjøre ferdig teppet. Nå kan jeg rapportere at utrolig nok er teppet ferdig.
Disappearing 4 Patch - Christmas quilt

Du kan lese mer om detaljer i teppet i tidligere poster, her og her.
I dette teppet har jeg brukt ullvatt, varmt og deilig! Det har jeg virkelig brukt for nå når dagene er korte og temperaturen kryper langt ned på gradestokken. Quiltingen er gjort på maskin og "i grøfta", raskt, enkelt og effektfult. Med ullvatten blir teppet litt mer "puffete" enn jeg er vant til, da denne vatten er høyere og mer luftig enn bomullsvatten jeg er mer vant til å jobbe med.

Noen detaljer;

I dag linker jeg til Bambisyr, ta en titt på de andre bloggene der da vel!!!
Jeg ønsker alle en fortsatt fin dag! :)

5 kommentarer:

Tumlaren sa...

Vilken fin quilt du sytt!

Kerstin sa...

Underbar kvilt! Kram

Helena sa...

Så fint. Och den tjockare vadden ger verkligen härlig effekt.

Birthe Marie sa...

Så fint teppe, og deilig og "puffete" med ullvatt inni. :-)

evaj sa...

Vilken underbar quilt du visar oss på Visa och Berätta måndag!! Tack för din länkning/Bambikram♥