mandag 7. mars 2016

60° linjal - Kurs med Helle Løvenskiold

Jeg graver i gamle skatter for tiden,- har ikke "drive" og fantasi til å starte på noe nytt.... I denne haugen av glemte og halvglemte prosjekter dukket disse blokkene opp:

Flere år tilbake gikk jeg på kurs med Helle Løvenskiold for å lære å bruke 60° linjalen. Hun hadde en fantastisk flott modell av et teppe i veggteppe størrelse. Dette er en størrelse på tepper jeg sjelden syr så jeg valgte å utvide slik at teppet kunne passe som sengeteppe på en enkeltseng. Som det ofte skjer, stoppet hele arbeidet med dette teppet opp, uvisst av hvilken grunn.
Nå er planen iallefall å bli ferdig.....

 
 
 
 

Teppet består av 8 store blokker:

Og for å "fylle" ut settes det inn et antall mindre blokker:

Ser at jeg mangler flere av de små blokkene for å bli ferdig med toppen, så nå er det bare å ta maskinen fatt.


"Problemet" med slike prosjekter som blir liggende er at det som oftest også ligger med en hel masse forskjellige stoffer som kan passe inn i teppet. Dermed er disse stoffene ute av rotasjon i lengre tid, ser at her ligger det flere stoffer jeg kunne hatt god bruk for i flere prosjekter. Ja, ja, så fikk jeg plutselig en liten haug med "gratis" stoffer nå når jeg fant frem dette teppet igjen :)


Ønsker alle en fin uke, og linker til Bambisyr for mer inspirasjon!!!

Ingen kommentarer: