mandag 18. april 2016

Teppenes bakside - dekorative bakstykker

Jeg syr ofte relativt store quilter,- jeg blir liksom ikke ferdig med det jeg vil gjøre før lengden nærmer seg 2 meter og bredden iallefall 1,5 meter. Slik blir det vel når man syr uten mønster, og vegen blir til mens man går.... Siden det er begrenset hvor mange sengetepper jeg har behov for, må jeg bruke teppene på en annen måte. Mine tepper ender da svært ofte opp som pledd. Det finnes ikke noe bedre enn å pakke seg inn i et skikkelig quiltet teppe i mørke kvelder (og ellers også...)

Siden teppene mine som oftest ligger i en sofa, synes jeg det er fint å legge litt arbeid i teppets bakside. Mye hygge i et teppe som kan vises frem på begge sider! Tenkte jeg kunne vise frem et par av bakstykkene mine:
Ofte blir det igjen noen blokker som ikke passet helt inn på fremsiden av quilten, disse bruker jeg gjerne på bakstykket. Om jeg har et stoff som kan passe til bakstykke er det som oftest slik at det må skjøtes for å få riktig størrelse. Da kan det være fint å legge inn et annet stoff i skjøten, det gjør også at det ikke så nøye om et eventuelt mønsteret stoff ikke passer 100% i skjøten.


I dag er det mandag og jeg linker til Bambisyr, sjekk ut samlingen av flotte blogger!
Ønsker alle en fortsatt fantastisk dag!



Ingen kommentarer: