mandag 27. februar 2017

Juleløper av resteblokker

I november 2016 sydde jeg en juleløper, du kan se mer her. Jeg er ikke så nøye når jeg kutter opp stoffer, så det har en tendens til å bli igjen mye ferdig opp-kuttede stoffer etter at prosjektet er ferdig.... Ofte blir de tiloverskomne strimlene liggende, men for en gangs skyld har jeg fått brukt opp disse restene. Det ble jammen nok til en liten løper til.
Blokkene er sydd av 1½" kvadrater. Disse startet sin veg mot 9-patch som stripesett, som der etter ble kuttet ned i riktig størrelse. Løperen er satt sammen av 9-patcher og kvadrater i samme bunnfarge, hvit halv-lin og et utvalg forskjellige julerøde stoffer.
Quiltingen er gjort enkelt med rette sømmer på diagonalen på de små lyse blokkene. Likte godt det store lyse kvadratet på spissen som kom frem i quiltingen.
Til lukkekant har jeg brukt et stripete stoff
Løperen ble skikkelig "gammeldags julete" synes jeg. Jeg har fortsatt igjen noen kvadrater, det er nok til noen grytekluter i tillegg. Alle stoffene i denne løperen er tatt fra mitt ikke ubetydelige lager av stoffer. Det føles som om man har sydd noe helt gratis.... :)
Tror denne kommer til å ligge under et juletre i år, vet bare ikke hvem som er mottakeren ennå...