mandag 27. november 2017

Blokkbytte

Lappe Makeriet har startet en blokkbyttering, og jeg klarte så klart ikke å motstå fristelsen så jeg meldte meg på. Reglene er at man skal ta utgangspunkt i 2 stoffer som Lappe Makeriet har valgt ut. Ut fra disse stoffene skal man sy 16-patch blokker til en blokk på 8". Man velger selv hvor mange blokker  en syr. Hva man bruker blokkene til er også valgfritt.
Bilderesultat for 16-patch
Ut fra utgangstoffene må man velge ut stoffer fra sin egen samling og sette sammen kombinasjoner som man synes passer sammen med disse. Lappe Makeriet har valgt ut to forskjellige stoffkombinasjoner, en i blåtoner og en i rødt/grått. Jeg valgte å ta utgangspunkt i den rød/grå varianten som du ser her.
Jeg skal sy dobbelt opp av mine blokker, og levere inn til Lappe Makeriet den dubliserte blokken for å bytte denne.
Har tatt et dypdykk i egne stoffer og funnet frem en god del variasjoner som jeg syes fungerer godt. Nå er mine blokker klare og en haug dupliserte blokker er lagt til side for bytte:
Det er sjelden jeg syr så store blokker som 8", men det var morro å sy noe som fort "ble til noe". Jeg har planlagt å sy et slumreteppe med en god og varm vatt inni.

Trine på Lappe Makeriet skal bytte om på innleverte blokker, slik at jeg får tilbake like mange blokker som jeg leverte fra andre syersker som også deltar i blokkbyttet. Det blir spennende å se hva slags stoffer andre har brukt, og å tilpasse disse i min egen quilt.

Jeg ønsker alle en flott uke frem mot adventshelgen!
Linker til Bambisyr

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så spännande!!!! Lycka till!

evaj sa...

Tusen tack för din inspiration du ger oss på Visa och Berätta måndag!!Bambikram